בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כך תכינו את רכב השטח שלכם לחורף

יואב קווה מביא כמה עצות וטיפים לקראת העונה הכי יפה לטיולים

5תגובות
נהיגת חורף
יואב קווה

האבק שנאסף כל הקיץ נשטף. בקרוב הגבעות ילבשו ירוק והפריחה עוד רגע תתחיל. החורף הישראלי הוא העונה המושלמת לטיולי שטח. כדי שהטיולים החורפיים שלכם יעברו בצורה בטוחה ובמינימום תקלות, כדאי לערוך מספר בדיקות פשוטות ולאמץ כמה כללים.

הרכב שלכם:

נהיגת חורף
דודו בכר

1. צמיגים: בדקו שהצמיגים לא יבשים מדי. גם כשעומק החריצים תקין, הגומי עצמו עלול להיות יבש ולאחוז פחות בקרקע (ובכביש). עוד על לחץ ניפוח תקין בשטח - כאן.

2. גומיות אטימה בדלתות: לוודא שהגומיות שלמות ולא יאפשרו כניסת מים במקרה של חציית שלולית עמוקה (מדי).

3. נקודת כניסת האוויר למסנן האוויר. פתחו מכסה מנוע, הכירו היכן ובאיזה גובה ממוקם פתח כניסת האוויר. בדרך כלל באזור הכנפיים, בגובה הפנסים. זה יכול להיות בצד ימין של הרכב או משמאל. זכרו זאת והקפידו מאוד שלא "לצלול" עם הרכב בשלולית מעבר לגובה הזה.

4. שנורקל: ה"ארובה" הזאת שמכניסה אוויר למנוע מנקודה גבוהה משפרת את סיכוי ההישרדות של המנוע במקרה של חציית שלולית מאוד עמוקה, אבל לא תהפוך את הרכב שלכם לצוללת. למידע נוסף על שנורקל לרכב שטח - כאן

5. יש לכם כננת? מצוין. אביזר חילוץ מעולה. אבל מתי בפעם האחרונה הפעלתם אותה? האם היא תקינה? רצוי לא לגלות את התשובה דווקא כשאתם תקועים עמוק בבוץ. למידע נוסף על כננת לרכב שטח - כאן.

6. מים למגבים (ווישרים). נשמע טריוויאלי ושטותי. אבל לצלוח שלולית בוץ במהירות ולגלות ש"אופס, בדיוק נגמרו לי המים ואני לא רואה כלום" – לא נעים בכלל.

7. נשמים - לבדוק שהנשמים של תיבת ההעברה, תיבת ההילוכים והסרנים לא חסומים/הצטבר בהם לכלוך.

הציוד שלכם:

נהיגת חורף
גלעד ברק

1. ציוד חילוץ: רצועות ושאקלים, קרשים לפיזור לחץ, כפפות עבודה, ערכת תולעים לתיקון פנצ'רים, מד לחץ ניפוח, מדחס אוויר (קומפרסור). למידע נוסף על רשימת ציוד לטיולים - כאן.

2. ציוד אישי: מגפי גומי, סט בגדים להחלפה (כן, גם תחתונים – לפעמים נרטבים עד כדי כך), יריעת ניילון להניח על המושב שלא יירטב, כנ"ל עיתונים ישנים.

הנהיגה שלכם:

נהיגת חורף
יואב קווה

1. לא לבד. פוטנציאל ההיתקעות בשטח בחורף הוא גדול יותר. אל תיכנסו לעומק השטח ברכב בודד. למידע נוסף על אמנות הנהיגה בבוץ.

2. דעו לאן אתם נכנסים. אל תקפצו לכל שלולית בוץ. אם יש ספק, אין ספק – יורדים ברגל ובודקים. עדיף להירטב קצת מאשר לחסל מנוע. למידע נוסף על איך לחצות שלוליות עמוקות - כאן.

3. לא לחצות מים בהסתערות. זו טעות נפוצה. הסתערות יוצרת גלים שעלולים לחדור למנוע. סעו רגוע ונחוש בקצב התקדמות קבוע.

4. נתקעתם באמצע שלולית והמנוע כבה? בשום אופן אל תנסו להניע. ניסיון להניע מנוע מוצף במים עלול להיות המסמר האחרון בארון המתים שלו. חכו לחילוץ.

בגמר הטיול:

נהיגת חורף
רועי נבו

1. הקפידו להסיר את הבוץ מכל חלקי הרכב – גם מהגלגלים ומהגחון - כמה שיותר מהר. בוץ פוגע מאוד בחלקי גומי ופלסטיק, מוציא גלגלים מאיזון ועלול לסתום מצננים ולגרום להתחממות.

2. אם צלחתם שלולית עמוקה, ייתכן שנכנסו מים למכלולי העברת כוח – סרנים, דיפרנציאלים ועוד – וזיהמו את השמן . במקרה כזה חובה להחליף את השמן בכל אותם מכלולים.

נסיעת חורף
פלג ריידר

_____

יואב קווה הוא עיתונאי רכב וטיולים, מייסד שבילים - המאגר הישראלי למסלולי 4X4



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו