טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בו דיק, 22 מסכות, 1990–2012 . מוצגות בדוקומנטה באתונה

ה"דוקומנטה" באתונה היא נשף המסכות של אירופה

הרעיון לפצל את תערוכת הענק "דוקומנטה" בין גרמניה ליוון נראה מבריק ב–2013, כשאלה היו שני הקטבים ביניהם היטלטלה אירופה. עם הפתיחה לפני עשרה ימים באתונה התברר שההיסטוריה מהירה מהאמנות, וכל ניסיון לרתום את האחת לשנייה יסתיים בפרפורמנס תלוש ואף ריקני

"הסעודה בבית לוי", פאולו ורונזה

ליל הסדר שלא היה

צנזור אמנות שאינה מתאימה לאג'נדה מסוימת היא לא המצאה מודרנית. בתקופת הרנסנס הסתבך הצייר הצעיר פאולו ורונזה עם האינקוויזיטור של ונציה, לאחר שנטל חופש אמנותי רחב מדי בציור הסעודה האחרונה של ישוע – אולי ליל הסדר המפורסם ביותר בהיסטוריה. הפתרון שלו היה יצירתי במיוחד

מימין: ערן נוימן. היה אמור להיכנס לתפקיד בפברואר. משמאל: ג'יימס סניידר. היחיד שמורשה להסתובב עם כלב במוזיאון

מדוע המנכ"ל החדש של מוזיאון ישראל עזב לפני כניסתו לתפקיד?

ערן נוימן החליט לעזוב את התפקיד משום שקודמו, ג'יימס סניידר, ממשיך להיות מעורב בנעשה במוזיאון. בעוד המוסד נקלע לוואקום ניהולי עולות תהיות בנוגע ליכולתו להיפרד מסניידר, שמגייס עד שליש מהתקציב השנתי בתרומות